Part of the Do'a Iftitah

"Verily my solats, my ibadah, my life and my death I surrender to Almighty Allah, Creator and Lord of all the worlds. Never will I associate anything with Him. So am I commanded and I am of those who are Muslims."

Read N Write Ad

The Muslim Bloggers Alliance

The Muslim Bloggers Alliance
Bringing Muslim Bloggers Together

Tuesday, April 30, 2013

Pesta Buku Antarabangsa 2013 di PWTC

Pagi tadi saya menaiki LRT ke PWTC dan berjalan dengan penuh harapan ke Putra Place untuk menempah kad nama saya yang telah kehabisan. Apa tidak nya? Bila ke mana mana acara saja, tak putus putus diminta kad nama oleh mereka yang menjadi pembaca blog saya dan juga oleh kenalan kenalan baru didalam majlis2 tersebut.

Makanya nak kena rajin menempah cetakan semula. Perkhidmatan percetakan yang menyimpan template kad nama saya terletak di Tingkat 4 Putra Place tersebut.

Alangkah hampanya saya bila mendapati Putra Place sudah ditutup operasinya dan dimaklumkan pada saya oleh seorang pengawal keselamatan Nepali yang fasih berbahasa Melayu bahawa sudah sebulan semua syarikat2 perniagaan dan pejabat2 berpindah keluar dari bangunan itu untuk dijalankan kerja2 ubahsuai dalaman!

Aduh! Jenoh ni! Nak kena cari perkhidmatan percetakan baru lah jika begini?

Namun oleh kerana saya sudah pun berada dekat dengan Putra World Trade Centre @ PWTC dimana saya tahu Pesta Buku Antarabangsa 2013 sedang di adakan disana, maka saya pun memilih untuk menyeberang jalan dan meninjau akan apa yang disediakan didalam pameran dan penjualan buku2 kali ini?

Seperti biasa, ruang pameran PWTC penuh sesak dengan para pelajar sekolah baik dari yang sekolah rendah, sekolah menengah dan para pelajar kolej. Kebanyakan penerbit penerbit dan syarikat percetakan yang membuka ruang pameran dan penjualan buku2 didalam pesta buku kali ini terdiri dari syarikat2 tempatan!

Buku2 yang dijual kebanyakannya adalah buku2 untuk para pelajar sekolah. Karangkraf pula mempamerkan novel2 remaja dan majalah2. Bukan pilihan saya.

Saya terus berjalan dari satu 'booth' ke 'booth' yang lain sehingga saya bertemu dengan ruang pameran jabatan2 kerajaan. Saya sempat singgah di ruang FINAS, Kementerian Dalam Negeri, Jabatan Kebudayaan Negara, Perpustakaan DBKL, dan lain2 jabatan.

Bila saya tiba ke ruang JAKIM, saya amat gembira dapat membeli beberapa naskhah kitab2 dan buku2 dengan harga memang murah gila! Terimakasih JAKIM!

Kemudian saya berhenti di ruang Jabatan Mufti Negeri Sembilan dan amat bersyukur bila dapat membeli satu set lengkap 5 jilid Manhaj Fiqh Al-Syafi'i dengan harga tak terfikir ~ RM48.00 sahaja!!! Apa lagi? Terus saya beli set tersebut tanpa berlengah lagi!

Siap bergambar kenangan dengan petugas dari Jabatan Mufti Negeri Sembilan yang masing masing berbadan tegap seperti ahli gusti! :P Mereka berkata perlu tegap untuk mengangkat buku2 yang berat itu! :D



Inilah set lengkap 5 Jilid Manhaj Fiqh Al-Syafi'i yang saya baru beli disana.



Memang berbaloi persinggahan saya ke Pesta Buku Antarabangsa 2013 ini! 

Selepas membeli kitab2 dan buku2 yang saya minati, saya sempat berhenti sekejap di Saba Islamic Media dan berkenalan dengan petugas disana. 

Secara kebetulan, semasa saya sedang berbual dengan pekerja Saba Islamic Media berbangsa Sudan, saya menggalakkan beliau untuk berdakwah dengan memberi petunjuk kepada para pelajar yang berpusu pusu berjalan mundar mandir dihadapan ruang syarikat mereka!

Maka saya secara spontan menahan sekumpulan 4 orang pelajar lelaki yang lalu dihadapan ruang itu dan bertanya mereka dari sekolah mana?

Bilamana mereka menjawab bahawa mereka adalah pelajar Sekolah Menengah Agama Jurusan Arab, saya pun mengambil kesempatan untuk mengetahui tentang latarbelakang mereka dan apakah cita cita mereka bilamana tamat pembelajaran nanti?

Ada yang berkata ingin menjadi guru agama. Maka saya bertanya pada pelajar terbabit akan berapa bahasa yang telah ia kuasai? Pelajar itu menjawab cuma 2 bahasa. Bahasa Melayu dan Arab. Saya pun menasihatkan ia dan rakan2nya untuk menguasai sekurang kurangnya 3 atau 4 bahasa. Melayu, Arab, Inggeris, Mandarin dan jika boleh Tamil! Supaya senang berdakwah kepada warganegara kita sendiri!

Ini akan membantu mereka bila jadi guru agama nanti. Dapat berdakwah dengan lebih berkesan. Selepas itu saya berkongsi dengan mereka cara cara untuk berdakwah dan juga hal ehwal agama.

Pelajar2 itu teruja dengan penerangan2 yang saya sampaikan dan kemudian kami bergambar kenangan. Saya berdo'a agar Allah Subhanahu Wa Ta'ala memberkati setiap diri mereka ini dan memberikan mereka segala kebaikan di dunia ini dan di akhirat nanti. Amin.



Ustaz Kazim Elias ~ Video2 Penuh Beliau - Isu Penyelewengan PAS

Jangan lepaskan peluang mendengar dan menyaksikan sendiri apa yang Al Fadhil Ustaz Kazim Elias sampaikan di Majlis Isu-Isu Islam & Umat Islam Menjelang PRU13 di Kelab Sultan Sulaiman, Kg Baru, Kuala Lumpur!

Beliau membongkar segala penipuan dan penyelewengan yang dilakukan PAS @ Parti Islam SeMalaysia sejak mereka berpakat dengan DAP, parti Anti Melayu dan Anti Islam serta PKR, parti yang liberal, penyokong LGBT dan bermatlamat hanya untuk memperdana menterikan Anwar Ibrahim yang menyokong kesejahteraan rejim Israel serta penggunaan Kalimah Allah oleh Kristian Katolik diMalaysia serta Seksualiti Merdeka, kecenderungan puak puak seks songsang diatas nama kebebasan dan hak asasi manusia manusia luar tabi'i.

Tuan tuan dan puan puan mesti tonton ketiga tiga bahagian video ini yang telah dirakam dan dimuatnaik oleh PKIK







Selepas siap tonton kesemua video ini, sila sampaikan kepada rakan dan taulan anda!

Demi kebenaran, demi masadepan Agama Islam, Bangsa dan Tanahair!

Beringat sebelum segalanya hilang, hancur digadai puak pengkhianat kepada tanahair tercinta kita ini dan penggadai Kalimah Allah kepada puak kaffir harbi!

Monday, April 29, 2013

Ustaz Kazim Elias bongkar penyelewengan PAS!


Rakaman spontan ucapan Ustaz Kazim Elias tentang bahawa penyelewengan PAS sejak bercita cita besar untuk menakluk Putrajaya dan cara indoktrinasi pucuk pimpinan PAS bahawa hanya mereka yakni ahli PAS yang benar dan semua yang lain salah!

Rakaman ini saya ambil semalam semasa saya hadir ke majlis anjuran PEMBELA di Kelab Sultan Sulaiman bertajuk 'Isu Isu Islam & Umat Islam Menjelang PRU13'.

Banyak perkara dibongkar oleh Ustaz Kazim tentang penyelewengan PAS terhadap umat Islam bila mereka menggunakan pelbagai taktik dan indoktrinasi untuk 'brain wash' para pengikut mereka untuk menjadi taksub dan memuja memuji tokoh2 parti mereka seperti Nik Aziz, Hadi Awang dan lain lain!
Bergambar kenangan dengan Ustaz Kazim Elias selepas program
Cara PAS mengulang menggunakan perkataan perkataan tertentu untuk mencuci kepala otak dan mempengaruhi ahli PAS untuk menjadi buta, pekak dan tuli terhadap sebarang kemasukan data dari sumber media lain kecuali lidah parti mereka iaitu Harakah Daily dan sewaktu dengannya!

Tuan puan tengok sendiri lah video ini dan kongsikan dengan kawan kawan anda.
Dato Nadzim Johan dari PPIM @ Persatuan Pengguna Islam Malaysia sedang berucap menyampaikan penerangan tentang bahaya yang menanti kita seandainya kita alpa dan tidak bersedia untuk sebarang kemungkinan yang boleh berlaku sekiranya Pakatan Pembangkang kalah dan akan melakukan huru hara didalam negara!

Dengar khabar bahawa ada 30 peguam antarabangsa penyokong Pakatan Pembangkang sudah tiba di Singapura dan sedang menanti isyarat untuk masuk ke tanahair kita jika BN kalah! Na'uzubillahiminzalik!

Kita disarankan supaya bersiap sedia untuk sebarang kemungkinan. Pandai pandai lah tuan puan didalam bab ini. Malas nak cerita lebih lebih!


Friday, April 26, 2013

Poster, bendera dan 'Janji Janji Pilihanraya' di Taman Permata, Hulu Kelang, Selangor.

Baru baru ini saya ke Taman Permata, bersebelahan Lebuhraya MRR2 untuk singgah di pejabat PROFIMA diatas satu urusan.

Secara kebetulan, saya terlihat pelbagai macam bendera parti parti politik dipacak disana sini menggunakan buluh dan ada juga poster poster calon pilihanraya direntang atas jalan dan ada juga yang berkeronyok terbuang ditepi longkang dan laluan pejalan kaki disana.

Hati kecil saya berkata 'Alangkah malang nasib mereka yang menjadi calon calon pilihanraya! Wajah wajah mereka di poster poster PRU ke 13 ini ada kemungkinan mengalami nasib seperti poster didalam gambar di atas! 

Terbuang dan tidak dipedulikan oleh mereka yang bertanggungjawab memasang poster poster begitu pada mulanya! Bagi mereka, janji dapat duit dan upah memasang poster. Tidak ada penentuan bahawa poster poster itu akan terus terentang dengan baik dan sebagainya! 




Di antara rentangan kain sepanduk yang terdapat di Taman Permata adalah yang menjanjikan 'Pemansuhan Pinjaman PTPTN' jika Saari Sungib (PAS) dan Azmin Ali (PKR) dipilih para pengundi!

Fuyoo! Hebat tu! 

Bayangkan? Dapat belajar di Institut Pendidikan Tinggi tanpa perlu membayar apa apa pinjaman pembelajaran! Kira ditanggung sepenuhnya!

Para pensyarah dan kakitangan pentadbiran universiti dan kolej akan dibayar gaji atau tidak? Dari mana pula nak di korek sumber kewangan utuk menanggung kos kos pentadbiran institut pendidikan tinggi berkenaan, ya? 

Mesti hebat para calon Pakatan Pembangkang berkenaan yang berani menjanjikan pemansuhan pinjaman PTPTN tersebut! Selama Pakatan Pembangkang menjadi Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan sejak 2008 sehingga ke bulan lalu, 2013, adakah mereka berjaya mengotakan janji janji pilihanraya tersebut atau sekadar acah acah sahaja?

Setahu saya ada video menunjukkan mantan Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim berkata 'manifesto bukan janji'! Nak buat macam mana tu? Bolehkah kita percaya lagi dengan 'janji janji kosong' seperti tertera di kain rentang di atas???



Ini lagi hebat syeh! 'Menghapuskan TOL!' Hooray! Tak payah bayar TOL lagi jika lalu di lebuhraya didalam Negeri Selangor! Errrr...siapa nak bayar gaji pekerja penyelenggaraan lebuh lebuh raya berkenaan, ha?

Dari mana sumber kewangan yang hendak digunakan bagi menanggung kos penjagaan lebuh lebuhraya berkenaan atau ... akan dibiarkan lebuhraya lebuhraya itu berlobang dan berlopak sampai menjahanamkan kenderaan kenderaan yang dipandu laju di lebuhraya berkenaan serta membahayakan nyawa para pengguna lebuhraya berkenaan?

Iyalah! Jika semua pandu percuma sahaja, dari mana si pintar berkenaan nak korek duit untuk membaikpulih dan menyelenggara lebuhraya lebuhraya tersebut???

Ana musykil ya sheh! 

Ada di antara tuan puan yang tahu rahsia kedua 'genius' calon pilihanraya ke 13 kawasan Gombak berkenaan???

Kasi kongsi lah berita ini dengan kami semua! 

Saturday, April 20, 2013

Tun Dr Mahathir Mohamad ~ Malaysia's Finest Former PM - Portrait of Low Profile

Tun Dr Mahathir Mohamad (3rd from Left) sitting with his wife (besides him) by the embankment during their son's nomination day as the BN candidate for JERLUN State Assembly seat.
Source
They say that a picture is worth thousands of words. Well this particular one speaks volumes!

Dear readers, that's our former Malaysian 4th and most outstanding Prime Minister, Tun Dr.Mahathir Mohamad. A man whom the whole world holds in respect for his success in steering our once agriculture based 3rd world country to being what it is today! 

One of the world's most dynamic developing country which draws millions of people from all over the world to its shores, seeking a better livelihood!

No matter what some dumbasses here @ Opposition Pact say, Tun Dr.Mahathir kicked ass and transformed this nation from being a former British Colonial country into Asia's most promising nation!

We have become the 'Golden Chersonese' all over again. Just ask any of the millions of foreign workers and immigrants, both legal and otherwise as to why they chose to come here instead of Singapore,Brunei, Indonesia, Thailand, Philippines, etc and they'll tell you why?

Malaysia is their 'promised land'. A country which despite being termed as a Malay centric nation and that which is run by the Malay led coalition party @ Barisan Nasional government still sees fit to accord the Chinese, Indians and other ethnic minorities their fair share of power and position!

So bloody fair that the richest people here in Malaysia are not the Malays but the filthy rich Chinese and Indian billionaires!

If Mahathir was the cruel megalomaniac that these blinkered rhetoric spewing bigots in the Malaysian Opposition often accuse him to be, they would have been decimated both in power and position a long time ago!

But the truth of the matter is that, the hot air spewing nepotistic DAP, PAS and PKR are just those who fail to see the forest for the trees and often resort to character assassination to further their cause! 

It's the 13th Malaysian General Election season now and here we have this former Malaysian Prime Minister sitting nonchalantly by the school drain with his beloved wife who stood by him all those 22 long years as he took charge of the once backwater country of us and turned it into what it has become today!

Proton, KLCC, KLIA, Putrajaya, Multimedia Super Corridor, ERL, F1 at Sepang and all other magnificent achievements of Malaysia are amongst his brainchilds! 

Those who denied all these are today clamoring to occupy it despite being bloody hypocrites, each with a soiled halo above their dimwitted heads, swirling in scandals and controversies after controversies yet adamantly bullshitting the 'rakyat' with their dumbass promises which often fall flat and run out of steam once their wickedness gets exposed for the whole wide world to see!

Despite our country being today hailed for its dynamic transformations taking place including terrific advancements in the field of science and space age technology, the dimwits of PAS, PKR and DAP continue to deny their being caught literally with their pants or as in the latest fiasco, humongous white underwear down, of being nothing close to their 'holier than thou' fictitious persona's more akin to being mere lecherous old wolves in stinking sheepskin!

Tun Dr.Mahathir Mohamad is right when he says 'Melayu Mudah Lupa!' This time around he needs to add, 'Cina dan India pun sama sahaja!' 

Be well Tun! Malaysia has changed for the better during your term as our fourth and most illustrious PM!

Terimakasih Tun! Fee Amanillah!

Tuesday, April 16, 2013

Hudud menurut pandangan orang Cina dan sebab sebab meningkatnya jenayah di Malaysia.




Jika kita fikirkan kembali kenapa jenayah semakin memuncak di Akhir Zaman ini, kita mungkin akan mendapati bahawa disebalik tsunami ilmu pengetahuan yang melanda umat manusia dizaman ini, ramai pula yang ketandusan penghayatan segala ilmu ilmu duniawi tersebut kerana pihak alim ulama yang sepatutnya membimbing manusia secara ikhlas ke arah mengamalkan segala kepandaian yang mungkin boleh dicapai melalui pendidikan tersebut gagal menawan hati sanubari kebanyakan pengikut mereka.

Penyampaian ilmu kepada massa tidak boleh hanya melalui forum perdana atau majlis majlis ilmu yang di adakan secara besar besaran di mana intipati pengajaran ilmu itu di sulami dengan lawak lawak jenaka pembasah gusi dan kemudiannya berakhir pula dengan tidak ada interaksi secara langsung di antara seorang guru dengan mereka yang mengaku menjadi murid atau mengikuti kelas kelas atau majlis ilmu tersebut!

Bilamana ada jarak dan sempadan diantara mursyid dan murid serta ada pula kegelinciran amanah didalam perhubungan mereka, maka yang lahirnya adalah fitnah dan alpa serta celaka.

Ramai dikalangan golongan yang kononnya beragama turut sama terpalit dengan noda dan dosa nafsu durjana. Kenapa jadi begitu? 

Selalunya di sebabkan si Alim menjadi Zalim!

Zalim kerna menyalahguna akan ilmu ilmu agama nya untuk mengambil kesempatan ke atas mereka yang jahil dan percaya bulat bulat kepada apa sahaja yang diperkatakan dan disampaikan olehnya!

Ini yang perlu kita semua waspada. Jangan semberono sahaja percaya dan telan bulat bulat akan apa apa sahaja yang disampaikan sesiapa tanpa merujuk dan mentelaah akan isi ajaran yang sampai pada kita dengan memperbandingkan segala ajaran itu dengan apa yang ada didalam Al Qur'an Al Karim dan kitab2 sahih hadis dan yang bersangkutan dengan nya.

Insya Allah dengan berbuat demikian, kurang lah kemungkinan kena kencing dengan mana mana alim yang zalim atau ulamak yang berperangai bagaikan ular dalam semak. Bukan berburuk sangka cuma berwaspada.

Sesal dahulu pendapatan beb! Sesal kemudian tak ada gunanya. Berjaga jaga!

~@~

Insya Allah jika BN dikurniakan Ar Rahman kemenangan sekali lagi didalam PRU ke 13 ini, saya berharap sangat supaya Majlis Agama Islam diseluruh negara diperkasakan dengan kuasa untuk menegakkan Hukum Syariah Allah Subhanahu Wa Ta'ala yang sebenarnya dan Sistem Perundangan Islam diberikan kedudukan yang sesuai dengan hakikat bahawa kaum yang bukan Islam pun amat menghargai keadilan yang dibawa didalam Ad Deenul Islam kita.

Cumanya jangan zalim. Perincikan setiap kes dengan sebegitu teliti dan bila ianya melibatkan jenayah berat yang dilakukan oleh berlainan kaum dan agama, bawa berunding lah dengan ketua ketua agama serta kaum yang terlibat. 

Saya percaya setiap bangsa dan penganut agama yang berlainan itu masih akan setuju dengan keperluan menegakkan keadilan sejagat bukannya menentang akan apa yang patut dilaksanakan bagi memelihara kesejahteraan rakyat dan negara kita ini.

Kita semua adalah rakyat tanahair ini. Tanah Melayu yang memberi hidup pada sekian banyak jenis kaum dan bangsa manusia. Walaupun kebanyakan kita mempunyai asal usul dan keturunan berbeza namun dengan lahirnya kita di atas bumi Semenanjung Tanah Melayu ini dan warga senegara kita di Sabah dan Sarawak, kita semua adalah anak watan negara Malaysia!

Darah kita semua tetap sama berwarna merah tetapi berlainan jenis secara saintifik. Perasaan kasih sayang, sakit pening, luka dan duka baik yang zahir mahupun yang batin tetap sama. 

Kita semua perlu berganding bahu, bergenggam erat tali silaturahim memelihara jatidiri kita sebagai bangsa Malaysia, gagah memepertahankan kekayaan adat resam dan pelbagai macam warisan kebudayaan kita yang unik dan istimewa di persada dunia.

Hendak seribu daya! Bangun lah kita semua sebagai 1Malaysia dan kembalikan kekuasaan kepada Barisan Nasional yang walaupun tidak sesempurna mana tetapi telah sedikit demi sedikit membangunkan Malaysia menjadi sebuah negara Asia yang terbilang dimata dunia!

Selamat mengundi wahai warganegara tercinta!

Sunday, April 14, 2013

Teh Tarik bersama YB Kamalanathan di Ladang Great Farm, Sg Jang, Hulu Selangor. (Dikemaskini)

Alhamdulillah! Akhirnya jadi juga saya pergi ke acara ini padahal dah terlewat sedikit nak berkumpul di 'meetup point'. Namun mujur Zamiel Zukie telefon saya dan mahu menunggu. Maka saya pun terus bersiap dan memandu kereta pergi menuju 'meetup point' baru di Shell selepas Taman Melati.

Sampai saja, terus kami berkonvoi menuju ke Great Farm, Sg.Jang, Hulu Selangor. Dah lama juga tak meronda ke kawasan ini. Memang mencabar bila mengikuti konvoi sebab ada kalanya didalam perjalanan, saya terpaksa memberi ruang kepada kenderaan lain dan tak nampak kereta Mercedes C200 Zamiel memecut laju meninggalkan saya jauh dibelakang. Tetapi bila dapat peluang, saya memotong kembali kenderaan2 lain ini dan kembali berada dibelakang Mercedes C200 itu! :P

Akhirnya sampai juga ke tempat dituju selepas memandu sekian lama melepasi pekan2 lama dan dikiri kanan jalan dipenuhi bendera2 BN, PKR, PAS dan DAP sepanjang perjalanan. Musim pilihanraya kan! Biarlah mereka berkempen bagai nak rak!

Sebaik meninggalkan simpang jalan masuk ke Sg Jang itu maka terpaksa lah melalui jalan tidak berturap dan tidak rata! Lopak2 berair dan lumpur jalan tanah merah menyambut ketibaan kereta2 salun kami dan terhoyong hayang lah saya dan juga kereta2 didepan merasai penangan pergerakan seperti kenderaan pacuan 4 roda masuk ke belantara!
Wira 1.5 Auto yang saya pandu sejak 2001 masih gagah berkuasa mengorak pemanduan menuju destinasi yang belum pernah kami teroka sebelum ini. Di kiri kanan terdapat hutan dan adakalanya kami memandu ditepi sungai. 

Kawasan ini tidak didiami dan masih seperti sediakala. Jalan tanah merah yang berliku liku dan adakalanya berbukit menjadi satu cabaran kepada keupayaan kami sebagai pemandu dan kepada kereta kami yang tidak dicipta untuk masuk ke kawasan seperti ini namun kami tabah memandu perlahan lahan menuju kedalam kawasan ini yang saya dapat tahu kemudian terletak beberapa kilometer dari jalan besar tadi.

Saya dapati beberapa orang asli menunggang motosikal keluar masuk sambil membawa hasil hutan. Saya nampak seorang sedang membawa akar herba aprodisiak Tongkat Ali untuk dijual gamaknya? Teringin juga nak meneroka kawasan perkampongan Orang Asli suatu hari nanti.

Adakalanya kami terpaksa berhenti sekejap memberi laluan kepada lori lori besar yang mengangkut kayu kayan ke sebuah kawasan yang saya kira adalah kilang membuat kayu arang sebab ada serombong yang tinggi menjulang ke langit sentiasa menghamburkan kepulan asap.

Setelah sekian lama memandu masuk ke dalam kawasan yang dikelilingi hutan, akhirnya sampai lah kami ke kawasan ladang Great Farm, yang mengeluarkan Madu Lebah Kelulut. Ladang ini juga mengusahakan ternakan ikan air tawar seperti Ikan Talapia dan keli serta ternakan kambing. Macam macam ada... :)


Uzaidi Udanis ( baju merah didepan sekali memegang Samsung Galaxy Note), salah seorang chifusan Program Teh Tarik bersama YB diantara yang mula mula sampai ke Great Farm.


Pemilik Ladang Great Farm keluar menyambut ketibaan kami. Terasa seronok juga mendengar juruhebah bertugas mengumumkan ketibaan team Teh Tarik bersama YB. :)

Saya terjumpa seorang blogger 'otai' Pro Pakatan Pembangkang yang sekian lama ini saya kenal melalui internet saja iaitu 'Pak Karamu'. Selepas bertegur sapa, kami bergambar untuk kenangan dan bertukar nombor telefon serta alamat emel. Alhamdulillah. 

Walaupun berlawanan dari segi fahaman politik; bagi saya tak jadi masa'alah untuk menjalinkan tali silaturahim sebagai sesama Mukmin dan rakan blogger.

Tidak lama kemudian selepas kami sampai, tibalah YB P.Kamalanathan, mantan Ahli Parlimen BN Hulu Selangor. Saya dan YB Kamalanathan telah berkawan sejak tahun 2010 lagi bilamana saya 'cover' Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor yang ditandingi beliau. 

YB Kamalanathan menang didalam pilihanraya kecil itu dan berkhidmat dengan cemerlang sehingga tahun ini bilamana Parlimen Malaysia dibubarkan untuk PRU ke 13 ini.

YB Kamalanathan menyapa kami semua dengan mesra dan selepas upacara perasmian acara, kami dibawa pengusaha ladang melihat koloni lebah Kelulut yang bersarang didalam batang batang pokok. Pengusaha ladang Great Farm ini telah memotong batang batang pokok yang dibuat sarang oleh Lebah Kelulut ini dan membawanya ke kawasan berteduh diladang untuk dikutip hasil madunya bila sudah matang.
Saya dapat merasa sendiri madu dari usaha lebah Kelulut ini. Rasanya masam manis dan lebih cair dari madu lebah biasa. Lebah ini tidak menyengat dan membahayakan kita. 
Corong pintu masuk dan keluar Lebah Kelulut ke sarang nya yang dina didalam batang pokok. Begitu hebat dan terperinci kerja serangga kecil ini hasil anugerah Allahu Ta'ala kepada spesis lebah ini.
Sarang lebah Kelulut ini memang nampak ganjil dan luarbiasa. Seperti menyaksikan satu benda yang bukan dari bumi ini. Macam imej sesuatu dari cerita sains fiksyen. Alien....

Sebelum ini semasa dikampong, pernah juga melihat lebah jenis ini tetapi tidak pernah saya melihat kepompong simpanan madunya seperti ditunjukkan oleh pengusaha ladang Great Farm buat pertama kalinya ini. Terimakasih tuan.
Sesudah melawat kawasan lebah kelulut ini, kami di jamu dengan nasi kampong. Lauk masak lemak nangka dan ikan keli serta sambal belacan. Saya makan nasi putih berlaukkan gulai nangka masak lemak dan sambal belacan sahaja. Saya tak suka makan ikan darat seperti keli. 
Selepas itu kami beredar ke kawasan kolam ikan dimana se-ekor kerbau jantan di bawa pekerja ladang untuk berendam. 

Ada kalanya kerbau jantan itu melawan suruhan pekerja Bangladesh itu dan enggan untuk turun masuk ke kolam. Hahahaha. Gempar juga sekejap bilamana nampak seperti kerbau perkasa itu mahu mengamuk. 
Tetapi setelah diherdik dan ditampar bontotnya secara kuat oleh si pekerja Bangladeshi itu, akhirnya kerbau itu mengalah dan turun ke kolam. 

Yang jadi kelakarnya sebelum ia turun, ia memberut terlebih dahulu. Tak jadi aku nak bergambar dengan kerbau yang tengah melepas! Hahahahaha...


Rupa produk Madu Lebah Kelulut keluaran Ladang Great Farm ini. RM80 sebotol. Agak mahal tetapi bila difikirkan akan kerja kerja yang diperlukan untuk menuai hasil madu ini oleh lebah lebah kelulut yang kecil itu memang amat berpatutan le. Banyak khasiat madu kelulut ini.
Sejurus selepas itu, saya dan rakan rakan peserta Teh Tarik bersama YB dihadiahkan cenderamata berupa sebotol madu lebah Kelulut sebagai kenangan lawatan kami ke ladang Great Farm itu. Sebotol madu lebah Kelulut itu dijual dengan nilai RM80 harga pasaran. 
Sarang madu lebah kelulut. Ganjil dan berlainan sama sekali dengan sarang madu lebah biasa.

Bukan mudah nak dapatkan Madu Kelulut ini. Hanya beberapa pengusaha ternakan lebah kelulut yang ada didalam negara kita.

Matahari sudah meninggi tegak memancar dengan bahang tengahari. Saya terpaksa beredar lalu memohon diri dan selepas bergambar kenangan dengan semua rakan rakan baru dan lama, terus memandu pulang. Saya memilih untuk kembali ke KL melalui Lebuhraya PLUS dan singgah berehat di R&R Sungai Buloh.

Saya selamat kembali ke rumah pada waktu petang. Lawatan ke Ladang Great Farm meninggalkan kenangan indah bersama kawan2 baru dan lama serta dapat bertemu kembali dengan kawan lama saya YB Kamalanathan. Saya mengucapkan 'Selamat Bertanding' kepada YB Kamalanathan dan berharap beliau akan dipilih semula oleh pengundi2 Parlimen Hulu Selangor didalam PRU ke 13 ini pada 5hb Mei 2013.
Pada Zamiel Zukie (gambar di atas) dan Uzaidi Udanis, saya ucapkan ribuan terimakasih dan berharap dapat bersama lagi di lain lain acara yang akan datang. Semoga dipelihara Allah Subhanahu Wa Ta'ala dan diberikan segala kebaikan dunia dan akhirat untuk kerja2 amal mereka ini. Amin Ya Rabbal Alamin.
Adzayu Hazelin, pelajar jurusan Public Relations & Mass Communication UITM Shah Alam merupakan anak kepada Pakar Lebah Kelulut Ladang Great Farm turut bersama menguruskan program Hari Terbuka ladang agro ini. 

Beliau mempelawa saya untuk turut serta didalam satu acara yang akan beliau adakan tidak lama lagi yang berkaitan dengan pendermaan organ. Insya Allah jika tiada aral melintang, akan saya hadirkan diri kelak.
TAP @ Editor watan-online.com yang turut hadir membuat liputan serta mewawancara YB Kamalanathan berkenaan hal ehwal politik dan PRU ke 13 akan datang ini.

Masih banyak gambar2 dan rakaman video yang perlu saya proses dan siapkan untuk terbitan disini dan di Facebook saya. Insya Allah akan saya kongsikan nanti.

Friday, April 12, 2013

PAS Sec-Gen caught committing adultery on crystal clear hidden cam but Hadi Awang denies it!

Blogger Cili Padi has uploaded it in full color and clear audio here but as usual with the 'holier than thou' fornicaters masquerading as our nation's Gatekeepers to Allah's Paradises, the dimwits deny it as simply as that!

These fornicating great pretenders think we are still living in the 'dark ages' and mouth off as if the rest of the IT-savvy Malaysians are as lamebrained as they are when it comes to facing the facts before us?

Hello there Mr.Deny It All! Who the hell are you guys kidding?

Medan Info has the background info on the fornicating woman with Mustapha Ali here. These fornicating 'Islamic Party' leaders have no sense of shame at all! Their hides must be damn thicker than that of a rhinoceros or elephant!

One thing for sure is that they are damn lucky to be living here in Malaysia where despite all clear proofs, the powers that be seldom go after them to uphold justice! 

The so called Syariah Courts of our country are practically toothless and can't do nuts about clear evidence of Zina @ Adultery as has been captured here! Even if anyone follows up on this expose of the PAS Secretary-General's clear adultery case, the police won't be able to do much!

I don't know if JAKIM has the gonads to do what's right but as for me, as of this day and time, I implore Allah the Almighty to teach these fornicating shysters a severe lesson!

Whomsoever still believes in these devils are surely having a clear case of being deaf, dumb and obviously blind to the TRUTH even if the truth is smacked right across their hypocritical faces!!!

Damn you all who deny the obvious!!!

May you all face the wrath of Allahu Ta'ala soon and lose in the coming GE!!! Ameen!

Tuesday, April 09, 2013

Reaksi anak Tomok bila kena sakat! Kelakar giler!


Memang comel giler anak lelaki Tomok bila kena sakat dengan ayah dia! Cebik bibirnya siap dengan pejam pejam mata tu memang tak boleh tahan kita melihatnya!

Berkali kali dah ulang tonton masih tak jemu menyaksikan kecomelan anak kecil ini! Semoga dipanjangkan umurnya, dimurahkan rezekinya dan diberkati kehidupan dia dunia dan akhirat!

Amin.

Sunday, April 07, 2013

Projek2 PAS Kelantan Gagal Sokmo! Bukti buktinya...



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Para pembaca yang budiman, sekian lama ini kita sering membaca tentang laporan PAS yang begitu gah mengisytiharkan pelbagai macam pelancaran projek gitu gini tetapi selepas majlis pelancaran tersebut, maka akan tinggal puing2 papantanda dan batu asas pecah tanah saja!




Dari pelancaran Projek Stadium Baru di Bukit Merbau, Pasir Putih,
Projek Lebuhraya Rakyat (Percuma) dari Kuala Krai ke Kota Bharu, 
Projek Bantuan RM100 untuk Warga Emas, Projek Jambatan Kg Cina - Palekbang, Projek Pelabuhan Darat Kuala Krai, Projek Pelabuhan Tumpat, Projek Jihad Ternak Kambing Jamnapari,
 
Projek Koridor DEPU, 
Projek Bandar Baru Tunjung, Projek Pembangunan Lembah Sireh, dan lain lain projek lagi semuanya terbengkalai. 

Janji tinggal janji je. Maka jika pemerintah berjanji tetapi tidak menyempurnakan segala janjinya itu, kita nak panggil apa pemerintah seperti ini? 

Digalakkan pula penyokong mereka untuk :

Apakah begini yang di ajar didalam agama Islam?

Apakah anda masih terus mahu mempercayai lagi janji2 kaki temberang?

Wednesday, April 03, 2013

PRU13~TOLAK PAKATAN HARAMI!

Pada PRU ke12, saya mengundi calon PKR bagi Parlimen Bandar Tun Razak, Khalid Ibrahim diatas dasar ingin melihat bagaimana pula cara Pakatan Pembangkang mentadbir kawasan kediaman saya?

Didalam pilihanraya umum ke 12 itu, Pakatan Pembangkang berjaya merampas Parlimen Bandar Tun Razak dari Barisan Nasional gara gara keputusan pengundi pengundi seperti saya yang ingin memberi undi protes kepada pembangkang pula untuk menunjukkan kebolehan mereka mentadbir kawasan kami.

Silap besar beb!!!

Malangnya Khalid Ibrahim gagal untuk menunjukkan prestasi yang baik sebagai Ahli Parlimen kami dan amat jarang sekali menunjukkan mukanya di Parlimen Bandar Tun Razak sejak 2008!!!

Kawasan Bandar Tun Razak dan Bandar Sri Permaisuri serta Dataran Dwitask yang berada didalam kawasan parlimen ini serta seluruh kawasan perumahan sekeliling tidak di ambil peduli oleh Khalid Ibrahim yang sibuk dengan urusan2 lain di Selangor!

Bak kata pepatah lama, bagai memberi bunga kepada kera. Ia tak akan tahu menghargai apa yang kita beri! Sebuah harapan hancur berkecai dengan ketidakpedulian Khalid Ibrahim. Khalid Ibrahim tak boleh pakai! 
Saya sudah serik dengan memberi peluang serta undi saya yang amat berharga ini kepada manusia seperti Khalid Ibrahim yang tidak boleh diharap untuk membantu masyarakat Bandar Tun Razak didalam apa sahaja!

PRU ke 13 ini, saya akan menyokong calon Barisan Nasional! Sepatutnya parlimen kami ini di wakili oleh calon dari UMNO tetapi dari apa yang telah saya saksikan sejak dahulu lagi, parlimen Bandar Tun Razak ini diwakili oleh calon MCA.

Tak kisahlah! Janji undi saya tidak akan tersasar lagi ke tangan pakatan pembangkang harami yang telah membuktikan bahawa mereka sanggup menggadaikan tanahair ini (kes Sabah) kepada pihak musuh musuh negara kita dengan pelbagai muslihat dan perancangan khianat di dalam usaha mereka untuk merampas kuasa di bumi tercinta ini!

Tidak akan berulang lagi! Insya Allah! Kini kita berpeluang memperbetulkan kesilapan yang telah kita lakukan didalam PRU ke 12 pada 2008! 

Khalid Ibrahim sendiri ada pesanan khas kepada kita semua! :D Saksikanlah!


TOLAK DAN KUBURKAN PAKATAN HARAM INI DIDALAM PRU KE13!!!